[O2] 1.8 TSI 160 KM CDAA - koszmar się rozpoczął.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Alonzo_
    RS
    • 2009
    • 2460
    • Hyundai

    #76
    Zamieszczone przez Salt
    Alonzo_, zawsze irytowałem się słysząc jakiekolwiek wypowiedzi z cyklu 'spiskowa teoria dziejów', ale patrząc z perspektywy czasu na kilka generacji silników z jakimi miałem do czynienia, coraz bardziej mi się wydaje że księgowi przekonują inżynierów żeby nie zawracali sobie głowy czy po gwarancji sprzęt będzie się jeszcze do czegoś nadawał...
    Teorie teoriami ale tu akurat to praktyka , która w ostatnich powiedzmy 10 latach mocno eskalowała na tyle, ze nie da się na dziś mówić o incydentalnych , pechowych przypadkach.
    To są celowe działania mające na celu "nie puścić " firmy z torbami. Bo np w dobie panującego od kilku lat kryzysu sprzedaż aut maleje, sprzedaje sie je po kosztach no to jaki sens? Z czegoś trzeba żyć a kase daje dopiero serwis i sprzedaż części. A skoro tak trzeba tak skonstruować coś aby po pierwsze nie było trwałe ale i też po to aby się łatwo i prosto nie naprawiło. Stąd komplikacje narzędziowe, złożone elementy niepozwalające wymienić drobnego uszczelniacza ale całość.
    My wszyscy za to płacimy.
    Już teraz wielu ludzi świadomie wybiera mniej skomplikowane kilkuletnie auta szukając "serka" gotowi za to wtedy lepiej zapłacić.
    Niestety dziś jak widać wokoło kupując nowe auto nie kupuje się "świętego" spokoju, solidności i kilku lat bezproblemowej eksploatacji...ruletka.

    Komentarz

    • Salt
      Ambiente
      • 2009
      • 178

      #77
      SAP zaatakowany z kilku stron róznymi pismami rozmyśla nad sprawą. Zobaczymy co wymyślą. Wizja procesu trochę mnie dołuje, ale jeśli będzie trzeba...
      andrzejwojnar.pl
      alchemiaswiatla.blogspot.com

      Komentarz

      • Sebastian_M26
        RS
        S_OCP Member
        • 2005
        • 1823
        • Superb II (3T4)

        #78
        Na mobile.de jest dużo aut z silnikami 1.8 i 2.0 TSI i przebiegami w okolicy 300tyś km.
        Seria 188KM/270Nm na 95RON

        Komentarz

        • Psycho Dad
          Rider
          • 2009
          • 629

          #79
          Zamieszczone przez Salt
          Psycho Dad, nowy silnik ma 14, u mnie jest 9...

          4tech, też mam taką wciąż w firmie, przebieg podobnie jak u Ciebie na obrazku, po wyczyszczeniu turbiny jeździ nadal bez problemu:-)
          Ale 1.8 TSI są odprężone ... przez to że są doładowane i wynik 9 bar czy atm jest moim zdaniem ok ... Ale niech ktoś to potwierdzi.
          Nie polecam ASO Warszawa Połczyńska 125.

          Komentarz

          • Salt
            Ambiente
            • 2009
            • 178

            #80
            Psycho Dad, przecież napisałem - norma w nowym silniku 1.8 TSI to 14! Spadek wraz z wiekiem może być na poziomie max 3.
            Co ma do tego odprężenie? Wiesz na czym polega doładowanie?:-)
            andrzejwojnar.pl
            alchemiaswiatla.blogspot.com

            Komentarz

            • Psycho Dad
              Rider
              • 2009
              • 629

              #81
              Wiem .... odpręża się silnik zmniejszając stopni kompresji w 1.8 tsi jest 1:9,6 co podobno się mnoży ( 9,6*1,25) i wychodzi 12 Atm i tyle powinien mieć
              Nie polecam ASO Warszawa Połczyńska 125.

              Komentarz

              • Salt
                Ambiente
                • 2009
                • 178

                #82
                Przyszła diagnoza. Tłoki do wymiany. Wszystkie. Skoda chce pokryć połowę kosztu części. Druga połowa i cała robocizna po mojej stronie. Czekam na stanowisko serwisu na piśmie i zdecyduję czy spędzić pół roku w sądzie czy kupić nowy silnik.
                Chyba założę stronę www.niekupujautazsilnikiemvw.pl ...
                andrzejwojnar.pl
                alchemiaswiatla.blogspot.com

                Komentarz

                • Alonzo_
                  RS
                  • 2009
                  • 2460
                  • Hyundai

                  #83
                  Zamieszczone przez Salt
                  Przyszła diagnoza. Tłoki do wymiany. Wszystkie. Skoda chce pokryć połowę kosztu części. Druga połowa i cała robocizna po mojej stronie. Czekam na stanowisko serwisu na piśmie i zdecyduję czy spędzić pół roku w sądzie czy kupić nowy silnik.
                  Chyba założę stronę www.niekupujautazsilnikiemvw.pl ...
                  No to zonk. Ale pechowo CI sie trafiło chłopie. Gówniany silnik, gówniana organizacja naprzeciw....
                  Może trzeba by to nagłośnić i z pewnie paru sie jeszcze znajdzie klientów w podobnej sytuacji i jakiś zbiorowy pozew wytoczyć. Łatwiej i kasowo i większa zawsze "siła przebicia"

                  Albo do TurboKamery napisz. Myśle że sie z chęcią tym zajmą. Bo marka popularna, silniki również a nie pierwszy problem jaki wałkowali z TSI.
                  A skoro skoda chce partycypować częściowo w kosztach to jest o co walczyć bo wiedzą że to nie jest normalne, żeby k...wa serwisowane auto normalnie (zakładam) użytkowane miesiąc czy dwa po końcu gwarancji i sie wszystkie tłoki wysypały? Koniowi takie kity.
                  I może po nagłośnieniu jak kamerą im zaświecić po oczkach inaczej będą gadać.

                  Współczuje.

                  Komentarz

                  • Sebastian_M26
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2005
                    • 1823
                    • Superb II (3T4)

                    #84
                    Ale co znaczy tłoki do wymiany, bo tłoki nie mają kontaktu z cylindrem, a jeśli mają to i kadłub do wymiany, ew. szlifowania.
                    Każdy normalny warsztat wymienia pierścienie, nie narażając klienta na duże koszty, lecz w tym przypadku doimy klienta. Wymiana pierścieni "od dołu" silnika, nie jest rzeczą skomplikowaną ani drogą, dla mądrego mechanika

                    Wcale się nie zdziwię jak po wymianie tłoków nie powróci właściwe ciśnienie sprężania.
                    Seria 188KM/270Nm na 95RON

                    Komentarz

                    • Salt
                      Ambiente
                      • 2009
                      • 178

                      #85
                      Z tego co wyczytałem w sieci (problemy z tłokami zdarzały się użytkownikom TSI nawet po przebiegach rzędu 30k km) chodzi o mikropęknięcia tłoka. Najczęściej w okolicy frezowania pod pierścienie. To by tłumaczyło spadek kompresji.
                      Qrvii dostaję dlatego, że wszystko wskazuje na to iż u mnie chodzi o wszystkie tłoki, w dodatku Skoda wypina się na mnie z grubą wadą, która nijak nie może być zależna ode mnie, tylko dlatego że upłynęła gwarancja.
                      andrzejwojnar.pl
                      alchemiaswiatla.blogspot.com

                      Komentarz

                      • Sebastian_M26
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2005
                        • 1823
                        • Superb II (3T4)

                        #86
                        Przy 1.4 160KM się to zdarzało, ale w 1.8 czy 2.0 chyba takiego przypadku nie było.
                        Seria 188KM/270Nm na 95RON

                        Komentarz

                        • Tippo
                          L&K
                          • 2009
                          • 1349
                          • Octavia III (5E3)
                          • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                          #87
                          Zamieszczone przez Sebastian_M26
                          Ale co znaczy tłoki do wymiany, bo tłoki nie mają kontaktu z cylindrem, a jeśli mają to i kadłub do wymiany, ew. szlifowania.
                          Jak sugeruja koledzy pewno popekaly jakos...

                          Zamieszczone przez Sebastian_M26
                          Przy 1.4 160KM się to zdarzało, ale w 1.8 czy 2.0 chyba takiego przypadku nie było.
                          No zeby stricte cos takiego to nie slyszalem, ale ktos tu na forum pisal, ze mu 1.8 tsi zarlo olej i w DE wymienili mu tloki i pierscienie bezplatnie.

                          Komentarz

                          • Salt
                            Ambiente
                            • 2009
                            • 178

                            #88
                            No u mnie raczej tego bezpłatnie nie zrobią... 6,2k PLN ode mnie za całość roboty (przy połowie kosztu części poniesionej przez Skodę - total remontu 9,2 k PLN). Załamałem się... Raczej wymienię silnik.
                            andrzejwojnar.pl
                            alchemiaswiatla.blogspot.com

                            Komentarz

                            • 4tech
                              RS
                              • 2008
                              • 4247
                              • Octavia II combi (1Z5)
                              • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                              • BKD 2.0 TDI 140 KM

                              #89
                              Tak czy siak, to mega wqrw :evil:

                              EDIT:
                              No właśnie się jeszcze chciałem zapytać, czy swap czy naprawa?

                              IMO: kwestia kosztów :|
                              O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
                              Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
                              Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

                              Komentarz

                              • Salt
                                Ambiente
                                • 2009
                                • 178

                                #90
                                Jeśli uda mi się kupić nowy silnik ze źródła z którym rozmawiam, to naprawa nie ma najmniejszego sensu. Tak czy inaczej kupa kasy psu w otwór...
                                andrzejwojnar.pl
                                alchemiaswiatla.blogspot.com

                                Komentarz

                                • Garret
                                  L&K
                                  S_OCP Member
                                  • 2006
                                  • 1196
                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                  • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                                  #91
                                  Zamieszczone przez Salt
                                  Przyszła diagnoza. Tłoki do wymiany. Wszystkie.
                                  :shock:
                                  pytanie czy to załatwi problem. Tłok współpracuje z cylindrem, dochodzą pierścienie..
                                  Gdyby szlag trafił jeden tłok - można by podejrzewać wadę materiałową, ale wszystkie? Obawiam się, że może być jeszcze jakiś dodatkowy czynnik :|
                                  Garret

                                  -----------
                                  Była OI 1.9TDI AXR 144KM/306,9Nm by Ali... jest 1.8 TSI Scout, 217KM/348Nm by Ali :-)

                                  Komentarz

                                  • Sebastian_M26
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2005
                                    • 1823
                                    • Superb II (3T4)

                                    #92
                                    Ja po historii od początku stawiam na głowicę
                                    Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                    Komentarz

                                    • Salt
                                      Ambiente
                                      • 2009
                                      • 178

                                      #93
                                      Dlatego poważnie rozważam oddanie tego silnika złomiarzom i zakup nowego...
                                      Chociaż kilka podzespołów powinienem z niego sprzedać jako nowe, bo w ciągu dwóch miesięcy wymieniłem: kolektor, wtryski, świece i odmę.

                                      [ Dodano: Sro 12 Gru, 12 18:05 ]
                                      Zamieszczone przez Garret
                                      Zamieszczone przez Salt
                                      Przyszła diagnoza. Tłoki do wymiany. Wszystkie.
                                      :shock:
                                      pytanie czy to załatwi problem. Tłok współpracuje z cylindrem, dochodzą pierścienie..
                                      Gdyby szlag trafił jeden tłok - można by podejrzewać wadę materiałową, ale wszystkie? Obawiam się, że może być jeszcze jakiś dodatkowy czynnik :|
                                      Krzyś, może po prostu wada materiałowa była wystarczająca żeby wszystkie zaczęły pękać. Problemy z nierówną pracą silnika zaczęły się na poważnie na wiosnę tego roku, tylko kolejne nietrafione diagnozy i wymiany trwały aż do teraz. Najgorsze jest to, że wtopa producenta jest ewidentna, bo ja przecież tch tłokó nie podziurawiłem, a goście po prostu stwierdzają, że przecież nikt mi nie gwarantował, że auto będzie jeździć po upływie gwarancji.
                                      andrzejwojnar.pl
                                      alchemiaswiatla.blogspot.com

                                      Komentarz

                                      • looker
                                        RS
                                        • 2008
                                        • 1886
                                        • Octavia II (1Z3)
                                        • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                                        #94
                                        Czyli powinieneś się cieszyć, że nie wybuchło dzień po gwarancji ?! :evil:
                                        OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
                                        SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/

                                        Komentarz

                                        • andrzej111
                                          L&K
                                          • 2010
                                          • 1391

                                          #95
                                          Salt, możesz zdradzić za ile można wyrwać nowy silnik?
                                          Nie odpuszczaj i uderzaj do Turbo Kamery :!:
                                          Sprzedam silikon do pokrywy rozrządu CDAA, CDAB, CCZA - D174003A2 - info na PW

                                          Komentarz

                                          • piramida
                                            RS
                                            • 2009
                                            • 12222
                                            • Superb III (3V3)

                                            #96
                                            Zamieszczone przez Salt
                                            No u mnie raczej tego bezpłatnie nie zrobią... 6,2k PLN ode mnie za całość roboty (przy połowie kosztu części poniesionej przez Skodę - total remontu 9,2 k PLN). Załamałem się... Raczej wymienię silnik.
                                            olej całe obsrane ASO, kup silnik2.0TSI na allegro bo jest tego masa i ciesz się jazdą

                                            P.S. szkoda że silnik nie zesrał sie zaraz przed końcem gwarancji...
                                            superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                            poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                            Komentarz

                                            • Salt
                                              Ambiente
                                              • 2009
                                              • 178

                                              #97
                                              Aktualizacja tematu. Zdobyłem silnik w Niemczech bo w PL jak na złość akurat teraz nikt nie miał. Nówka wyjęta z samochodu testowego. Zapłaciłem za silnik z turbo i alternatorem, okazało się że w gratisie przyjechał również ze sprzęgłem:-) Taki mały gift na otarcie moich łez. Wygląda na to, że nie do końca koleś wiedział co sprzedają. Mam nadzieję, że zagada bez problemu. Właśnie odbywa się transplantacja. AMSOIL nabyty, Aligator umówiony:-) Może znów poczuję radość z jazdy swoim autem:-)

                                              P.S. Silnik 1.8 TSI jest dość trudny do zdobycia, zainteresowanych zakupem jest zdecydowanie więcej niż handlujący poza oficjalnym kanałem dystrybucji są w stanie zorganizować...
                                              andrzejwojnar.pl
                                              alchemiaswiatla.blogspot.com

                                              Komentarz

                                              • iFi
                                                Elegance
                                                • 2012
                                                • 906

                                                #98
                                                Duża różnica kosztowa w porównaniu z ASO?

                                                Komentarz

                                                • Salt
                                                  Ambiente
                                                  • 2009
                                                  • 178

                                                  #99
                                                  W sumie kompletny nowy silnik z większością osprzętu (turbo, alternator, sprzęgło) kupiłem za kwotę porównywalną z kosztem wymiany samych tłoków wyliczoną przez ASO...
                                                  andrzejwojnar.pl
                                                  alchemiaswiatla.blogspot.com

                                                  Komentarz

                                                  • iFi
                                                    Elegance
                                                    • 2012
                                                    • 906

                                                    heh... no to super... powodzenia w walce i mimo wszystko zadowolenia z samochodu po naprawie!

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...